Sollia barnehage trenger tilkallingsvikarer

Tilskudd til inkludering av barn og unge 2024

Offentlige instanser, frivillige organisasjoner og private aktører kan søke om tilskudd til aktiviteter rettet mot barn og unge som av ulike grunner står i fare for å havne i utenforskap.

Vi trenger å høre til #lagplass

Å føle tilhørighet er et grunnleggende behov. Det er følelsen av å være en ønsket del av et fellesskap hvor du blir respektert, sett og forstått som den du er. Å omgi oss med mennesker som tåler følelsene våre, virker beskyttende mot langvarig stress og angst. Det kan også redusere risikoen for følelsesflukt gjennom for eksempel rus eller isolasjon. Flere studier peker også på at tilhørighet på arbeidsplassen har mer å si for trivselen enn både lønn og anerkjennelse.

Velkommen til LoggINN - ungdomskonferansen 2023!

LoggINN arrangeres på Gjøvik 22.–23. november 2023. Konferansen er gratis for ungdom mellom 15 og 21 år. Meld deg på nå!

Influensavaksinering 2023/2024

Det nærmer seg tid for influensavaksinering igjen. Vaksineringen foregår på Storstua. Les mer om hvem som bør vaksinere seg.

Koronavaksinering i Stor-Elvdal

I løpet av høsten kommer det en ny type korona vaksine som ser ut til å dekke de nye covid-variantene godt. Dato og tidspunkt for vaksinering vil bli annonsert i god tid.

Rent brukerutstyr

Smitteforebygging og skadereduserende tiltak er viktig for overdosestategien i Norge. Vi håper at vi sammen kan bidra slik at alle som bruker rusmidler er oppmerksomme på viktigheten av å bruke rent utstyr.

Høsten er tid for både aktivitet og planlegging

Innlandet fylke har lansert nettstedet Kulturnett der alle kan legge inn egne arrangementer, få gode ideer fra andre – og ikke minst holde oversikt over aktuelle tilskudd og frister til egne prosjekter.

Fylkesveg 2188 Stai bru stenges i 10 uker

Stai bru over Glomma i Stor-Elvdal blir stengt fra mandag 18. september til slutten av november.

Valg 2023 - Se valgprotokollen her

Her kan du lese valgprotokollen og se resultatet av kommunestyrevalget 2023 for Stor-Elvdal kommune.