Tjenestebeskrivelser og tildelingskriterier for helse og mestring i Stor-Elvdal kommune

Tjenestebeskrivelser og tildelingskriterier for helse og mestring har vært til rullering

Se kommunestyret den 19.06.24 her

Møtestart 13:00.

Høring - Søknad om tillatelse etter forurensningsloven - Moelven Østerdalsbruket AS

Moelven Østerdalsbruket AS søker om tillatelse etter forurensningsloven for sin virksomhet, som omfatter sagbruk, høvleri, grunningsanlegg og impregneringsanlegg. Bakgrunn for søknaden er at virksomheten er omfattet av BAT-konklusjoner for overflatebehandling med organiske løsemidler og beskyttelse av tre og treprodukter med kjemikalier (STS). Utarbeidelse av tillatelser etter forurensningsloven vil omfatte all forurensende aktivitet på anlegget.

Reguleringsplan for Fåfengveien sør – Offentlig ettersyn

Forslag til reguleringsplan for oppgradering til full standard for hytteområde Fåfengveien sør er lagt ut på høring. Frist for innspill 16.08.2024.

Arbeidstilsynet lukker tilsynet med Koppang skole og SFO - alle fem pålegg er oppfylt

Arbeidstilsynet har ført tilsyn med Koppang skole og SFO.  Stor-Elvdal kommune fikk fem pålegg i dette tilsynet og hadde frist 13. juni med å oppfylle disse.  Kommunen fikk tilbakemelding 14. juni om at alle pålegg er oppfylt

Ny dato for innbyggerkaffe

Det blir innbyggerkaffe på mandag 10. juni, mellom 16:00 og 18:00. På biblioteket. Vel møtt.

Birkebeinerveien åpnes

Birkebeinervegen ble brøytet denne uka og veien åpner for sommersesongen 7. juni 2024 kl. 15.00

Midlertidig tilskuddsordning - opprydding av avfall etter "Hans"

Det er avsatt 10 millioner nasjonalt til denne ordningen som skal bidra til å redusere negative miljøkonsekvenser som følge av forsøpling. Søknadsfristen 1. juli 2024 er absolutt.

Stengt vei - Øvre båsrøstvei

Tirsdag 28. mai vil Øvre Båsrøstvei være stengt i tidsrommet fra omtrent kl. 08:00 til kl. 16:00 på grunn av gravearbeid. Alle må benytte omkjøring via Nedre Båsrøstvei for kjøring til eiendommer lenger nord enn Øvre Båsrøstvei 38.

Septikrenovasjon 2024

Gudbrandsdal Miljø AS vil nå startet årets slamtømming for private avløpsanlegg. Ordinære tømminger skjer etter oppsatt rute og du trenger ikke bestille dette. Ruten starter helt sør i kommunen og fortsetter nordover.