Ledig stilling hos NAV Stor-Elvdal

Er du klar for en spennende hverdag der du gjør en forskjell? Er du en trygg og positiv person som tar utfordringer på strak arm? Motiveres du av å hjelpe andre med å løse sine utfordringer? Har du god økonomisk forståelse? Da kan du være den vi ser etter.

NAV Stor-Elvdal søker veileder til et vikariat i sosialt arbeid der gjeldsrådgivning vil være en av flere sentrale oppgaver. Stillingen omfatter individuell oppfølging og saksbehandling på områder som sosialhjelp, økonomi, boligsosiale virkemidler, forvaltning og gjeldsrådgivning. Formålet er å bidra til sosial og økonomisk trygghet og fremme evnen til å være økonomisk selvstendig.

Tjenesten økonomisk rådgivning er et tilbud til alle innbyggere i Stor-Elvdal kommune. Som gjeldsrådgiver møter du personer og familier som har kommet i en utfordrende økonomisk situasjon og henvender seg til NAV. I dette arbeidet medvirker du til at innbyggere får oversikt over sin totale gjeldsbyrde og økonomiske situasjon, samt bistå med å oppnå varig eller midlertidig løsning på deres gjeldsproblem.

Stillingen innebærer en høy grad av brukerkontakt og veiledning til mennesker i ulike livssituasjoner. Vi ser etter deg som er opptatt av å se hele mennesket. I alle oppgaver hvor det er barn inne i bildet, forventes det at du har med deg barneperspektivet.

Se hele utlysningen her.