Stor-Elgens ferieklubb 2024

I perioden 25-27. juni ble den 11 utgaven av ferieklubben for barn og unge i Stor-Elvdal kommune gjennomført. Ferieklubben er for barn som går i 3 til og med 7. klasse og det ble 3 fantastiske dager, med 44 blide deltakere pluss voksne fra kommunen og frivillige.

Ferieklubbdeltakerne samlet ved Storelgen - Klikk for stort bildeFerieklubbdeltakerne samlet ved Storelgen SEK

Første dagen av ferieklubben hadde vi ute-og inneaktiviteter ved Storstua. Da kunne man være med på sykkelløype sammen med politiet og lære seg litt om trafikksikkerhet. Det var også muligheter for minigolf, fotball, håndball, frisbeegolf, badminton og mye mer. Dagen ble avsluttet med kino der vi så Innside Out 2.

Dag to gikk til Camp Bjøntegaard på Hanestad. Her var det mange spennende aktiviteter som klatring, bueskyting, bading, grilling med flere. Det ble en solrik dag.

Siste dagen var det tur til Hunderfossen familiepark. Avreise kl 08:00 fra Storstua og en lang dag foran oss for både stor og små. Alle deltakerne koste seg og prøvde de fleste attraksjoner opptil flere ganger. Så var det tid for mat og det var dekket bord til Taco-buffet og påfyll av energi. Så gikk turen ut igjen for å ha det gøy, før vi vende snuten mot Stor-Elvdal igjen.

Vi kan konstatere at Stor-elgens ferieklubb 2024 var suksess. Med blide, snille og hyggelig barn som har fått en fin start på sommerferien.

Vi vil gjerne gi en stor takk til IMSDAL som har sponset oss med vann og sørget for at alle barna fikk en drikkeflaske hver dag. Gjensidigestiftelsen for midler til gjennomføring av dette tilbudet som var gratis for alle deltakere. Stor-Elvdal kommune som stiller opp med ansatte og leder dette tverrfaglige prosjektet. Politiet på Koppang som var med å sykle med barna. Sist men ikke minst, de frivillige som har gjort det mulig å gjennomføre ferieklubben med nok voksne tilstede hver dag.

Ha en riktig god sommer til alle sammen hilsen Stor-Elvdal kommune ☀️