Elever med sterke resultater i grunnskolepoeng over tid

Stor-Elvdal kommune kan med stolthet rapportere om en vedvarende positiv trend i grunnskolepoengene blant elever i grunnskolen. De siste årene har våre elever hatt stabile og sterke resultater, noe som vitner om solid innsats fra både elever, lærere og foreldre

En gjennomgang av de siste fem års resultater viser at det er jevnt gode resultater i gjennomsnittlige grunnskolepoeng blant elevene i Stor-Elvdal. I fire av fem år har elevene skåret over snittet for landet. For skoleåret 2023/2024 er det spesielt gledelig å se at snittet ligger godt over nasjonalt gjennomsnitt. Resultatene fra siste skoleår viser at Stor-Elvdal har et snitt på 46,9 i grunnskolepoeng, mens snittet for Innlandet er 41,8 og snittet for landet er 42,2.

Ordfører i Stor-Elvdal kommune, Linda Otnes Henriksen er godt fornøyd med resultatene:

-Bak disse resultatene ligger det en målrettet innsats. Vi har dyktige ansatte som har arbeidet systematisk over tid og som jobber til det beste for elevene, dette sammen med en politisk satsing på skole mener. jeg er nøkkelen.  Dette er resultater vi skal være stolte av.

Satsing på kvalitet i undervisningen

Rektorene i grunnskolen, Hilde Solvang og Irene Berger, forteller at de gode resultatene er som følge av en målrettet innsats fra barnehage og skole, hvor målet for skolene har vært å styrke undervisningskvaliteten i kommunen.  Vi har dyktige ansatte som er engasjerte i barnas og elevenes utvikling. Stor-Elvdal har de siste årene investert i videreutdanning for lærere, hatt økt fokus på fellesskapende undervisning og læringsmiljø, hvor trivsel og mestring står i fokus. Målet er at alle elever skal oppleve å være på et trygt sted for lek, læring og mestring.

Stor-Elvdal kommune gratulerer alle de involverte med innsatsen og ser med forventning frem til nytt skoleår med fortsatt fokus på høye forventninger og gode resultater.

Les mer om grunnskolepoeng her