Halvårsrapport Aktivitetshuset

Her kan du lese om alt som har skjedd på Aktivitetshuset i løpet av det første halvåret 2024

Husk årets kulturvandring

Tradisjonen tro tjuvstarter Mart'n med kulturvandring før den offisielle åpningen. I år går turen til Nystu Trønnes der du får høre mer om historien til Trønnes. Kongebrev, storgård og aldershjem er blant temaene når 800 års historie skal fortelles.

Nå er det snart Mart'n!

I uke 29 braker det løs igjen. Mart'nskomiteen og alle andre involverte har jobbet hardt for å lage et program som passer store og små.  Årets Mart'n kan by på festaften med selveste Return og lokale band, friidrett for barna, lazertag for ungdommen, samt en hel rekke konserter og aktiviteter i og rundt Koppang sentrum.

Stor-Elvdal kommune har blitt en Syngende kommune!

Søknad om å få bli «Syngende kommune» ble sendt inn av kommunen ved kulturavdelingen i desember, og vi ble godkjent uten forbehold på bakgrunn av det vi allerede får til, hva vi har tenkt å gjøre, og ikke minst et bredt sammensatt sangutvalg ledet av vår dyktige og inspirerende sangpedagog Gry Oda Ulvmoen Myrbakken.

Nytt sommerutstyr i Utlånssentralen

Massevis av nytt og spennende sommerutstyr har ankommet Stor-Elvdal bibliotek. Paddle-board, sykler, frisbee-sett og det du trenger av turutstyr er klart til utlån.

Vil du trene eller trimme i Storstua? Søk treningstid nå.

Nå er søknadsrunden for høsten 2024 åpen.

Høringsuttalelse til skole- og tilbudsstruktur i Innlandet

Et enstemmig kommunestyre den 19.06.24 besluttet å sende høringsuttalelse til skole- og tilbudsstruktur i Innlandet. Denne høringsuttalelsen gjelder Storsteigen videregående skole, skolested Nordstumoen.

Stor-Elgens ferieklubb 2024

I perioden 25-27. juni ble den 11 utgaven av ferieklubben for barn og unge i Stor-Elvdal kommune gjennomført. Ferieklubben er for barn som går i 3 til og med 7. klasse og det ble 3 fantastiske dager, med 44 blide deltakere pluss voksne fra kommunen og frivillige.

Hemmeldalen naturreservat - åpent møte om forslag til besøksstrategi

Forslag til «Besøksstrategi for Hemmeldalen naturreservat» er sendt på høring.  Fristen for å uttale seg settes til 1. oktober 2024 .

Varsel om oppstart av planarbeid - Detaljregulering for rv. 3 Søre Bjøråa bru med tilstøtende områder.

Statens vegvesen skal i samarbeid med Stor-Elvdal kommune i gang med å lage en detaljreguleringsplan for rv. 3 Søre Bjøråa bru.