Hvis du får innvilget tilskudd, skal du sende en rapport om måloppnåelse, og bruken av tilskuddet sammen med utbetalingsanmodningen. Nærmere krav til dokumentasjon og rapportering ved del- og sluttutbetaling er omtalt i tilskuddsbrevet.
Landbruksdirektoratet har laget rapporteringsskjema som er obligatorisk å legge ved den digitale utbetalingsanmodningen for del- og sluttutbetaling:
Mal for rapporteringsskjema for tilskudd til engangs/- investeringstiltak
Vilkår for å få utbetalt tilskudd må være oppfylt for at utbetalingsanmodningen kan sendes inn.
Du kan sende utbetalingsanmodningen digitalt via Altinn slik:
- Logg deg inn i altinn.no
- Velg hvem du skal representere (foretak eller privatperson)
- Velg “Alle skjema” og søk fram skjemaet som du skal registrere utbetalingsanmodning for
- Velg “Start tjeneste" og eventuelt “Videre”
- Klikk på den blå knappen "Registrer utbetalingsanmodning" under søknaden
Brukerveiledning for søker i Altinn - digital utbetalingsanmodning
Når saksbehandler har behandlet utbetalingsanmodningen din får du tilsendt svarbrevet i Altinn eller Digipost.